Camper trouble

28 oktober 2013 - South Mission Beach, Australië

Zo. 27/10 9.00 vertrekken naar Herberton, dit zou een dorpje zijn in oude staat. Dat klopt maar dat oude gedeelte is een Prive museum en is $26,= entree. We waren niet van plan om hier lang te blijven dus dat doen we dan maar niet. Wat foto's van buitenaf gemaakt en doorrijden naar de Millstream Falls. Via een gravel road van 1km naar de picnic spot en daar lekker met z'n 2-en genieten van de waterval (verder is er nl. Niemand aanwezig). Hij is aan de kleine kant want het is een zeer droog seizoen geweest blijkbaar, vandaar dat er ook veel vogels in het dorp zitten vertelden de bewoners. FF wat drinken en weer verder via Millaa Millaa naar de volgende watervallen (het wordt vandaag een watervallen dag). Hier begint het lampje van de camper voor het eerst te knipperen en valt heel het vermogen weg. We kunnen nog maar 10km/uur rijden. Bij de benzine pomp gestopt en het lampje was uit en weer verder. De Waterfall scenic route opgereden en bij de 1e waterval Millaa Millaa Fall weer iets af kunnen strepen van mijn Thing To Do list; zwemmen onder een waterval. Super gaaf. FF lekker afkoelen (zoals in de FA reclame maar dan een paar kilo's meer, haha). Op naar nr.2 Zillie Falls, hier kon je niet zwemmen maar deze was er niet minder om. Op naar nr. 3 Elinjaa Falls, ook hier weer lekker gezwommen. I want it I want it!. Verder want we willen vandaag in Mission beach op het strand overnachten. HELAAS !!! Het lampje van de camper begint weer te knipperen en we komen bijna niet de berg op. We besluiten om niet verder te rijden en naar de dichtsbijzijnde RV park in Millaa Millaa te sukkelen. Daar heeft een uitermate zeer vriendelijke mevrouw bij de receptie voor ons het verhuurbedrijf gebeld en e.e.a. In het kort uitgelegd en de tel.aan John gegeven. Deze moest toen de camper op een speciale manier resetten en dan zou het goed moeten zijn volgens hen. Die mevrouw hartelijk bedankt en verder. Nou ja verder, na 3km begonnen er 2 lampjes te knipperen. Meteen omgedraaid en in mainstreet bij de coffeebar weer Britz gebeld. Oke ze sturen de RACQ (anwb). 1,5 uur later de monteur alles bekeken en gemeten maar hij kan het niet oplossen. Hij weer Britz gebeld en ze zullen een nieuwe regelen of we dan naar dat RV park kunnen rijden en daar overnachten. Dus weer terug naar die vriendelijke mevrouw. Camper op een makkelijke plek gezet zodat morgen die andere ernaast kan staan om alles EVEN over te laden!!! Meteen maar het zwembad ingeplonst om het stress zweet eraf te spoelen. En iedereen blijft maar roepen NO WORRIES MATE!!! Ma. 28/10 Britz heeft de receptie gebeld dat het ipv 9.00 wel 12.00 uur gaat worden. Uiteindelijk dus 13.00. Yeaah een nieuwe camper. Het wachten hebben we nuttig besteed met de route voor de volgende dagen door te nemen en tips van de buurman meteen in de route te verwerken. De buurman kwam uit Maaseik (B) en woont al 30 jaar in AU en is sinds 1993 met pensioen en reist sindsdien met een caravan door AU (al 480.000km gereden sindsdien en volgens hem kun je in 2 dagen naar Brisbane rijden!!!). Om 13.45 hebben we alles weer in de andere camper overgegooid en zijn na een bedankje aan de receptie meteen aan gereden. Het is nu te laat om nog naar Townsville te rijden dus dan nu maar naar Mission Beach. Onderweg stopt de navigatie ermee dus hier moeten we straks weer even naar kijken. Vlak voor de camping hupt er een kangoeroe in de berm (te laat voor een foto). Om 16.00 komen we op de Big4 camping op South Mission Beach. SUPER GAAF !!! Weer iets van mijn Things to Do list afstrepen; Een plek met zeezicht !!! We zijn weer in "No Worries mode". meteen even in de soepwarme zee gedoken om wat op te warmen !!! Ik ga het zo weer proberen met de foto's want we hebben hier gratis WIFI.

1. Jeannette:
    28 oktober 2013
    Zoals je ziet alles komt goed. En je hebt leuke tips van de buurman gekregen. Hoeveel dingen heb je op je lijst Things to do?
    Het is in ieder geval leuk om jullie reisverslag te lezen je schrijft leuk Brigitte. Op naar de foto's we zijn benieuwd.
  2. Maike Buijs:
    28 oktober 2013
    Leuk om te lezen , en wat is het daar mooi
  3. Frank en Anita:
    28 oktober 2013
    Wij lezen met plezier. Jullie reisverhalen, keileuk ! Breng voor mij een koala mee. Wij zitten hier lekker in een echte herfststorm.
    Groetjes Frank en Anita
  4. Pa:
    28 oktober 2013
    vroeger kon je nog eens iets oplossen aan een auto maar tegenwoordig homaar.
    was de slang naar de turbo niet kapot of los zoals bij mij gebeurde.
    dan heb je totaal geen vermogen meer.
    gewoon verder gaan hoort er bij af en toe iets stuk of niet werkend wordt je ervaren reizigers van
  5. Lydia:
    28 oktober 2013
    Je moet maar goed links willen rijden !
  6. Toos:
    29 oktober 2013